Monday, March 1, 2010

Lucyina Moody

Denna morgon börjar med en aldrig så liten protest. Om tvättstugor. Rättare sagt, reglerna kring när man får tvätta. Först skall i rättvisans namn sägas att tvättstugan här i huset nästan alltid är ledig, man behöver inte boka utan det är i princip bara att gå ner och tvätta. Och den är helt ny och fräsch, dessutom. Så där har jag ingenting att klaga på.

I går dock (söndag) bestämde jag mig för att tvätta. Det var ganska sent på dagen och när jag kom ner vid åtta på kvällen insåg jag att alla tvättmaskiner etc var avstängda. Vilket förstås betyder att det finns gränser för hur länge man får tvätta på söndagar. Alltså!!! Seriöst! Har vi inte kommit förbi “vilodagen” än? Är inte den aningen förlegat? Nu bor det visserligen många äldre i huset som troligen har sitt att säga men insikten om att vi fortfarande praktiserar religiösa “regler” i huset gör mig irriterad.

Självklart skulle man kunna säga att de som bor ovanpå tvättstugan vill ha den avstängd pga ljud. Det skälet går dock bort eftersom det är så ljudisolerad att de knappast hör någon skrika om hjälp där nere.

Sätt tvättstugan fri! :) Inte minst pga alla familjer som inte har tid att tvätta i veckan! Och ännu viktigare; JAG vill tvätta när JAG vill!

Bilder av stylisten Lucyina Moody.

Details-30Outside-07Details-19Outside-05Details-33Inside-02Inside-21 Products-20Inside-17 Inside-20Inside-24Products-01

No comments: