Monday, December 7, 2009

Adventskänsla. Jojo..

När jag skulle ut och handla i dag så tänkte jag ungefär såhär: december = kallt. Alltså iklädde jag mig vinterkappa, halsduk, mössa och vantar. När jag kom ut kändes det som oktober och jag märkte att jag fick lite konstiga blickar på spårvagnen. Herregud, till och med jag skulle tittat konstigt på mig. Var tvungen att ta av mig vantarna. Blev väl inte mindre konstigt av det. Fast jag fick inte värmeslag i alla fall.

December, ja. Snö till jul. Inte troligt. Jag minns början på 80-talet när bilarna var begravda i snö och man fick skotta flera gånger om dagen. Snö-änglarna.. snöbollskrig… rumpåkning nerför backarna… skidturer med apelsin och varm choklad.. de obligatoriska skiddagarna i skolan… Det är liksom bara borta nu. Drivhuseffekten? Eller naturens gång? Vem vet. Apropå det så skall det bli rätt spännande att se hur det går i Köpenhamn!

Eftersom julen säkerligen blir blöt och grå så måste jag ta med en uppmuntrande vinterjulbild. Trevlig måndagskväll på er!

29327-bigthumbnail

1 comment:

lottens vita och gröna said...

hej där, nog får vi visualisera hur vackert det är med snö, men än finns det hopp!

varmkram lotten